سرامیک خاک قرمز قدیمی جدید گلدار

از ابتدایی‌ترین سرامیک‌ها و کاشی‌های دنیا، به خشت قرمز قدیمی برمی‌گردد که امروزه در طرح‌های جدید مانند: گل‌دار عرضه می‌شود.

سرامیک نوعی کاشی است که به عنوان کفپوش و دیوارپوش استفاده می شود و به منظور تولید سرامیک از خاک رس، اکسید آلومینیوم و … برای ترکیب این مواد در آب برای ایجاد خمیر استفاده می شود.

آنها را در قالب های مخصوص سرامیکی ریخته و در دستگاه های خشک کن مخصوص قرار می دهند تا سرامیک ها خشک شوند و شکل قالب را به خود بگیرند و سپس در کوره های گرمایش قرار می دهند.

در سرامیک ها از لایه ای از پوشش لعاب استفاده می شود که ضد آب، براق، رنگی و غیره است.

سرامیک های رسی قرمز همانطور که از نامشان پیداست بدنه آنها قرمز رنگ است، این نوع خاک شبیه خاک رس است و همچنین از مواد تشکیل دهنده این سرامیک است و از مواد دیگری مانند ماسه نیز استفاده می شود.

سرامیک های رسی قرمز بسیار ضخیم و مقاوم در برابر فشار و رطوبت هستند.

سرامیک های سفالی قرمز کاربردهایی دارند که عبارتند از: آشپزخانه، پارکینگ، راهرو، مغازه، کافی شاپ، مراکز تجاری و ….

 

 

سرامیک خاک قرمز قدیمی

اگر دقت کرده باشید سرامیک سفالی قرمز با سرامیک سفالی سفید در طرح های قدیمی یا جدید تفاوت دارد که در اینجا به توضیح آن می پردازیم.

در گذشته سرامیک ها را با استفاده از دوغاب، آب و خاک در محیط گرم قرار می دادند و در اثر حرارت آتش به سرامیک تبدیل می شدند، اما در عصر مدرن موادی که سرامیک ها را می سازند، مواد غیرفلزی هستند که با استفاده از حرارت تبدیل به سرامیک می شوند.

سرامیک های سفید مانند سرامیک های چینی هستند اما نسبت به سرامیک های سفالی قرمز و چینی آب بیشتری جذب می کنند و مقاومت کمتری دارند.

از ترکیب خاک رس با خاک قرمز و آب ماده ای به وجود می آید که انعطاف پذیری دارد و به دلیل انعطاف پذیری می توان آن را به اشکال مختلف تبدیل کرد و این انعطاف پذیری امکان تولید و ساخت سرامیک، لوله و … را فراهم کرده است و برای کف و دیوار استفاده می شود.

برای نصب سرامیک ها به چند روش مانند: ملات، دوغاب، چسب و … نصب می شوند.

روش چسباندن: در این روش برای چسباندن سرامیک به موزاییک چسب زده و سپس سرامیک را روی آن قرار می دهند.

روش ملات: در این روش سطح را با ملات ماسه و سیمان پر می کنند و سپس سطح آن را صاف می کنند و پس از مدتی پس از سفت شدن ملات، ملات سرامیکی را با استفاده از دوغاب روی آن نصب می کنند.

سرامیک خاک قرمز جدید

برای تولید سرامیک های سفالی قرمز به روشی جدید به دستگاه هایی مانند سنگ شکن مخروطی، پرس، کوره های غلتکی و تونلی، خشک کن های اسپری، خطوط لعاب و تزئین و بسته بندی نیاز است.

ابتدا مواد اولیه برای تولید سرامیک تهیه می شود مواد اولیه ای که ذکر شد فیلر، پلاستیک، مذاب و … می باشد.

مواد غیر پلاستیکی پرکننده نامیده می شوند که مقاومت شیمیایی بالایی دارند که از تغییر شکل در هنگام گرم شدن جلوگیری می کند.

مواد ذوب موادی هستند که به دلیل نقطه ذوب پایین بدنه از میزان مصرف بالایی در این سرامیک ها برخوردارند و این ذوب ها با حرارت دادن ذوب می شوند و در هنگام سرد شدن به صورت شیشه استخراج می شوند.

در مرحله بعد موادی که دانه های درشت دارند باید توسط سنگ شکن خرد شده و سپس توسط دستگاه آسیاب شوند و برای پودر شدن از دستگاه اسپری خشک کن استفاده کرده و دوغاب را در مخازن دوغاب قرار دهند. که یکنواخت هستند.

در نهایت دستگاهی که بیشترین فشار را دارد داخل دستگاهی استوانه ای به نام اسپری خشک کن می کنند تا دوغاب در هوا پاشیده شود و با برخورد گرما به پودر تبدیل شود.

برای پرس پودرها موادی را که به صورت پودر هستند در قالب ها پرس می کنند که در اثر فشار به شکل قالب در می آیند.

در گذشته برای خشک کردن سرامیک ها از تونل استفاده می کردند که مدت زیادی طول کشید و مشکلاتی مانند ترک خوردن سرامیک ها را به همراه داشت اما امروزه با استفاده از دستگاه های خشک کن می توان سرامیک ها را در سریع ترین زمان ممکن خشک کرد.

در مرحله بعد لعاب کاری را انجام می دهند، ابتدا مواد اولیه لعاب کاری را انتخاب می کنند، مواد را مخلوط می کنند و موادی را که می خواهند برای لعاب دادن استفاده کنند الک می کنند تا دانه ها یکدست شود و برای این که لعاب دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد آن را تهویه می کنند.

در مرحله آخر سرامیک ها را در کوره قرار می دهند تا بپزند و تبدیل به سرامیک شوند.

 

سرامیک خاک قرمز جدید

سرامیک خاک قرمز گلدار

به طور کلی از گذشته تا به امروز سرامیک و کاشی های سفالی قرمز با طرح هایی مانند گلدار، براق و … طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

سرامیک با گل در حمام یا سرویس بهداشتی، کف، دیوار استفاده می شود و گل هایی که در آنها قرار می گیرد تأثیر زیادی در آن فضا دارد و به خصوص خاک قرمزی که در آن سرامیک استفاده شده است، فضا یا آن مکان را چشمگیرتر می کند.

سرامیک های گل دار در دوران مدرن به صورت مدل هایی با گل در وسط هستند و نوع دیگری از سرامیک ها وجود دارند که در وسط سرامیک دارای گل هستند.

هنگام خرید دقت کنید که از مکان های مطمئن خرید کنید زیرا ممکن است از مواد و مواد خوب در پک استفاده نشود.

فروشگاه اینترنتی ما سعی دارد با ارائه انواع کاشی لعابدار و سرامیک های گلی قرمز با طرح ها و رنگ های جذاب و متنوع در سالم نگه داشتن سرامیک های خود به شما مشتریان عزیز کمک کند لذا برای خرید این محصول می توانید از فرم موجود در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سفارشات خود را ثبت کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما