آشنایی با انواع کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک از جمله سرامیک آینه ای به عنوان یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی امروزه در کانون توجه مردم و سازندگان ساختمان ها قرار دارد. کاشی و سرامیک نقش مهمی در زیبایی و تمیزی منازل و سازه های ساختمانی دارد. انتخاب بهترین کاشی و سرامیک قطعا یکی از دغدغه های جدی افرادی است که می خواهند از این مصالح در ساختمان سازی استفاده کنند. برخی از پارامترهای مهم در انتخاب سرامیک و کاشی مناسب دخیل هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

 

اولین عامل جنس بدنه یا بیسکویت کاشی و سرامیک است که در سه دسته خاک قرمز یا خاک رس، خاک سفید و در نهایت بدنه چینی قرار می گیرد. کیفیت بدنه سفالی در کمترین درجه است و جذب آب بیشتری دارد، بنابراین کاشی ساخته شده با این نوع بدنه نباید در معرض آب قرار گیرد و استفاده در کف برای این نوع کاشی توصیه نمی شود. در بدنه نوع دوم که از خاک سفید تشکیل شده است، جذب آب کمتری دارد و کیفیت این نوع بدنه نسبت به قبلی مطلوبتر است.

بدنه نوع سوم که پرسالان است بدلیل دمای بازپخت بالای 1200 درجه سانتیگراد و به دلیل اینکه در مقایسه با دو نوع قبلی به دلیل فرآیند ساخت تحت فشار بیشتری قرار می گیرد کمترین جذب آب را دارد. مقاومت خوبی در برابر تغییرات فشار و دما دارد و انتخاب مناسبی برای کف، پشت بام و پارکینگ است. طبیعی است که قیمت این نوع سرامیک و کاشی بالاتر از دو نوع قبلی باشد اما به دلیل کیفیت بالای آن این افزایش قابل توجیه است.

دومین عامل در انتخاب کاشی و سرامیک لعابدار است. لعاب کاری در ظاهر و زیبایی کاشی لعابدار نقش بسزایی دارد و با توجه به محیط کاربرد – و البته سلیقه مشتری – باید نوع آن را انتخاب کنیم. لعاب در 4 دسته پولیش، براق، مات و روستیک طبقه بندی می شود که به تدریج از پولیش به قیمت راستیک افزایش می یابد.

پولیش و لعاب براق بیشتر برای محیط هایی استفاده می شود که باید ظاهر بصری خوبی داشته باشند و در مغازه ها و مکان هایی که نیاز به جلب مشتری دارند استفاده می شود. این نوع لعاب برای حفظ طراوت و زیبایی محیط نیاز به نظافت مداوم دارد.

لعاب مات اغلب در محیط های اداری استفاده می شود و در عین حال که جلوه خوبی از محیط می دهد، نیازی به نظافت مکرر ندارد و گزینه مناسبی برای چنین فضاهای کاری است. در نهایت لعاب روستائیک دارای سطوح سه بعدی است که برای مکان هایی که نیاز به اصطکاک زیاد دارند مانند پارکینگ، حیاط یا پشت بام استفاده می شود.

مراکز تامین کف سرامیکی طرح‌های سنگ گرانیت در بیشتر استان‌ها و شهرهای کشور در دسترس هستند و مشتری به راحتی به ان دسترسی دارد و مراکز اینترنتی یک راه اسان برای خرید این محصول هستند که تنها با داشتن اینترنت می‌توان ان را خریداری کرد. فروش رایگان سرامیک در کشور سفارشی است و به این ترتیب، متقاضی می تواند به راحتی خود را مستقیما از خود تولید کننده خریداری کند و بیشترین اعتماد به خرید خود را دارد.

عامل سوم در انتخاب کاشی و سرامیک مانند کف سرامیک اندازه آن است و انتخاب اندازه باید متناسب با مساحت محیط مورد استفاده باشد. همچنین علاوه بر ضایعات، استفاده از کاشی و سرامیک برای محیط های کوچک مانند حمام و سرویس بهداشتی مناسب نیست.

عامل چهارم رنگ و طرح کاشی و سرامیک است که اغلب بر اساس سلیقه مشتری است. همچنین انتخاب رنگ های روشن برای محیط های کوچک باعث بزرگ شدن بیش از حد آنها می شود که توصیه می شود در انتخاب کاشی و سرامیک به این نکته مهم توجه شود.

شرکت السا با کادری مجرب این افتخار را دارد که مشتریان عزیز را برای انتخاب بهترین کاشی و سرامیک برای داشتن خریدی رضایت بخش و راحت همراهی کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما