تفاوت کاشی و سرامیک چیست

برای اینکه بدانید تفاوت کاشی و سرامیک چیست؟ ما باید در مورد هر یک بدانیم. به همین دلیل است که ساختار این دو فرآیند تحلیل می شود.

کاشی در اشکال و اندازه های مختلف به ضخامت چند میلی متر در بازار موجود است که از مواد اولیه سخت مانند سنگ مرمر، شیشه، فلز و … ساخته شده و در دمای 1000 درجه سانتیگراد پخته می شود. کاربرد کاشی به عنوان یکی استفاده می شود از مصالح ساختمانی برای پوشش کف، سقف، دیوار یا سطوح دیگر. اکنون با انواع کاشی های بیشتری آشنا می شویم:

موزاییک
سنگ
شیشه
سرامیک
ظروف چینی
ویترای و …

 

کاشی ها با مواد لعاب دار، انواع لعاب لعاب پوشیده شده اند. مات، براق، طرح دار، ساده و… باشد. طراحی شده برای انواع سلیقه ها.. کاشی در برندهای مختلف تولید می شود.

لعاب کاری کاشی به جز مواد اولیه مورد استفاده نیز با مواد معدنی و غیر معدنی انجام می شود. این مواد روی کاشی جدید متفاوت است که سرامیک نامیده می شود.
سرامیک ها نیز با حرارت بالاتر پخته می شوند و چندین بار تکرار می شوند. از سرامیک برای پوشش کف حمام نیز استفاده می شود.

در یک نگاه، این دو بسیار شبیه به هم هستند. با این حال، آنها تفاوت های کمی دارند، که می توان آنها را از یکدیگر تشخیص داد.

به دلیل پخت کمتر دیوارها سبک تر هستند.

سرامیک ها از نظر اندازه بزرگتر از کاشی هستند.

سرامیک ها به مرور زمان شفافیت رنگ خود را از دست می دهند و در برابر نور خورشید مقاوم هستند.

کاشی ها نسبت به سرامیک ها تنوع طرح و رنگ بیشتری دارند.

 

 

 

کاشی ها به دلیل ظرافت و اندازه کوچکتر بیشتر برای سطوح دیوار استفاده می شوند و سرامیک ها به دلیل مقاومتی که دارند بیشتر برای سطوح کف استفاده می شوند.

تفاوت کاشی و سرامیک در این است که کاشی در برابر سرما و گرما مقاومت کمتری دارد و برای فضاها و محیط ها مانند سرویس بهداشتی استفاده می شود.

کاشی قدرت نفوذ آب بیشتری دارد. به همین دلیل اغلب برای سطوح کف استفاده نمی شود. زیرا زمین بیشتر از دیوار در معرض آب است.
سرامیک ها در برابر آتش یا حرارت زیاد تغییر شکل نمی دهند. معمولاً در مکان هایی که بیشتر در معرض گرما و آتش شدید هستند استفاده می شود.

به ویژه مهم ترین تفاوت بین سرامیک و کاشی باید به این نکته اشاره کرد که کل طول عمر سرامیک بیشتر از کاشی است.
اگر نظافت برای شما مهم است و در این مورد فرد گرا هستید، سرامیک ها به راحتی با دستمال یا پاک کننده تمیز می شوند.

همچنین سرامیک ها در برابر جریان الکتریسیته و گرما بسیار مقاوم هستند. بنابراین برای پوشش کف مناسب است. انرژی و گرمای ساختمان را از بین می برد.

 

در شکل ساختاری، یک کاشی از دو قسمت تشکیل شده است. کاشی از آجر سفالی ساخته شده است و دومی پوششی لعابدار است.
مواد اولیه ای که بدنه سرامیکی را تشکیل می دهند، مواد غیر آلی و غیر فلزی هستند که از مخلوطی از خاک رس، ماسه و فلدسپیت تشکیل شده اند.

و امروزه تنوع در ساخت کاشی و سرامیک در اختیار مشتریانی با برندهای مختلف قرار گرفته است.

مواد معدنی و مواد اولیه زیادی برای تولید این محصول در ایران وجود دارد، همچنین نیروی انسانی ارزان، حمل و نقل ارزان و تجهیزات کافی برای تولید این محصول و قابلیت‌های صادراتی ان وجود دارد. «از سوی دیگر، به دلیل انکه کشورهای همسایه ما در حال توسعه هستند، انها به این محصول به عنوان مواد اولیه ساخت و ساز نیاز دارند و انها کشورهای هدف ما محسوب می شوند. مزیت دیگر این محصول این است که با توجه به مدل، رنگ و کیفیت‌های مختلف می‌توانیم در قیمت‌ها تغییر ایجاد کنیم. «این تغییرات حاشیه سود و درامد ما را افزایش می دهد. مزیت دیگر همپوشانی کاشی های سرامیکی با سایر محصولات، به عبارت دیگر، کاشی های سرامیکی یک ماده ساختمانی است و با چسب کاشی های سرامیکی، سنگ های ساختمانی، درها و پنجره ها، کلید و پذیرش و سایر مواد ساختمانی پوشش داده می شود.

برای خرید فرم داخل سایت را پر کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما