معرفی انواع طرح های سرامیک و معرفی محبوب ترین مدل ها

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و معرفی ابزارهای جدید برای تولید و ساخت کاشی و سرامیک، شاهد ظهور مدل ها و انواع جدیدی از کاشی و سرامیک هستیم.

به همین دلیل شرکت ها در فکر پیاده سازی و ارائه ایده های خود برای عرضه سرامیک ها با طرح های خلاقانه و زیبا هستند. در این مقاله قصد داریم محبوب ترین طرح ها و سبک های سرامیکی را معرفی کنیم.

 

 

 

انواع طرح های سرامیک

طراحی سنگ سرامیک: امروزه از سرامیک های طرح سنگ برای دکوراسیون داخلی منزل مانند پوشش کف، دیوار و حتی نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود.

ماندگاری بالا، نظافت آسان و زیبایی این طرح باعث شده تا استفاده از طرح های سرامیکی سنگ به طرح سنگ طبیعی ترجیح داده شود.

سرامیک های طرح سنگ در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند و به همین دلیل برای استفاده در سرامیک دیوار و کف آشپزخانه و همچنین در کف سرامیک انتخاب بسیار مناسبی است که در زیبایی و زیبایی دکوراسیون تاثیر بسزایی دارد.

سرامیک های طرح سنگ انواع مختلفی دارند که با توجه به سلیقه و کارکرد خود می توانید از آن ها در زیباسازی فضای منزل یا محل کار خود استفاده کنید.

سرامیک طرح مرمر به دلیل زیبایی و قابلیت هماهنگی با سایر اجزای دکوراسیون اطراف، اغلب در پذیرایی، اتاق خواب و سرامیک کف آشپزخانه و در طیف رنگی روشن و تیره مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از این طرح سنگ نمای بسیار مدرن و شیکی به فضای منزل شما می بخشد استفاده از طرح سنگ سرامیک نیز در بازسازی سرویس بهداشتی و سرویس بهداشتی بسیار رایج است.

سرامیک طرح سنگ اسلب: سرامیک طرح سنگ اسلب یکی از حکاکی های سرامیکی در سایز بزرگ است که به دلیل راحتی چاپ طرح های فانتزی و سفارشی بر روی آن، شهرت زیادی در چاپگرهای دیجیتال به دست آورده است. از این نوع سرامیک ها در نما و کف ساختمان ها استفاده می کنند و به دلیل وسعت زیاد مساحت قابل توجهی را در بر می گیرد و برای محیط های بزرگ انتخاب خوبی خواهد بود.

 

انواع طرح های سرامیک

سرامیک طرح سنتی

استفاده از نقش ها و نقوش سنتی در گذشته برای کف و دیوار فضاهای مذهبی، مساجد، اماکن تاریخی، حوض ها و… استفاده می شد.

امروزه طرح های سنتی بسیار بیشتر از گذشته رایج شده است و حتی در بافت شهری نیز از عناصر طراحی سنتی برای زیباسازی شهر استفاده می شود.

از آنجایی که نقش‌ها و نقوش سنتی با فرهنگ ایرانی همخوانی دارد، استفاده از سرامیک‌ها با طرح‌های سنتی متفاوت طرفداران خاص خود را در طراحی داخلی پیدا کرده است.

امروزه در طراحی سرویس های بهداشتی، آشپزخانه های طراحی سنتی، استخرهای حیاط و سایر قسمت های ساختمانی از سرامیک های طرح سنتی استفاده می شود و انتخاب مناسبی برای سلیقه های طرفدار بافت سنتی و سنتی است.

حتی استفاده از سرامیک ها با طرح های سنتی به دلیل ظاهر زیبا و جذابی که دارند برای مکان های تفریحی مانند رستوران های سنتی مناسب است و استفاده از این سرامیک ها در چنین فضاهایی باعث جذب مشتری می شود و معمولا مشتریان از این مکان ها لذت می برند و احساس آرامش بیشتری می کنند.

سرامیک طرح چوب و پارکت

به دلیل علاقه ذاتی انسان به طبیعت و چوب و حس مثبتی که انسان از طبیعت می گیرد، طرح سرامیکی چوب یا طرح پارکت به یکی از محبوب ترین طرح های سرامیکی تبدیل شده است.

در گذشته استفاده از پارکت چوبی برای پوشاندن کف بسیار متداول بود، اما به دلیل مقاومت کم و آسیب پذیری زیاد در نواحی مرطوب، باعث شد تا طراحان به دنبال پارکت چوبی جایگزین مناسب با استحکام بالا و طراحی چوب خوب باشند.

به همین دلیل سرامیک های طرح چوب و پارکت به عنوان یکی از پرطرفدارترین طرح های سرامیکی شناخته می شوند و برای پوشش کف، راهرو، ورودی و دیوار مناسب هستند.

سرامیک با طرح چوب، به دلیل ناهماهنگی رنگ کرم و قهوه ای موجود در آن، فضایی آرام، گرم و صمیمی را در خانه شما ایجاد می کند.

کاشی و سرامیک برجسته و بافت دار

در سال های اخیر سرامیک های برجسته رواج یافته و حتی خط تولید مجزایی در کارخانه های تولید سرامیک به تولید کاشی های برجسته اختصاص یافته است. این نوع سرامیک ها از سرامیک های سه بار پخته شده ساخته می شوند که در بازپخت دمای سوم نقش دارند.

فضای کاربرد این نوع سرامیک اغلب در آشپزخانه ها و برای دیوارپوش ها که حد فاصل بین کابینت های دیواری و زمینی است استفاده می شود. سرامیک های طرح برجسته برای طراحی دیوار پشت تلویزیون و شومینه نیز کاربردهای خاص و منحصر به فردی دارند.

 

 

کاشی و سرامیک برجسته و بافت دار

همچنین اگر قصد بازسازی و تغییر دکوراسیون را دارید، استفاده از سرامیک های برجسته و بافت دار انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود، زیرا استفاده از سرامیک های برجسته زیبایی فضای شما را بیشتر می کند.

درست است که استفاده از سرامیک های طراحی شده به خودی خود باعث جذابیت خانه یا محیط کار شما می شود، اما  چیدمان سرامیک ها نیز باید در این قسمت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مجموعه ما با توجه به علوم جهان و همچنین با تکیه بر تجربه طولانی در زمینه سرامیک، می تواند یک انتخاب بسیار مناسب و گزینه برای شما مشتریان عزیز باشد، همچنین با توجه به رونق کسب و کار در فضای مجازی شما می توانید از وب سایت رسمی ما بازدید کنید و یک خرید بسیار امن و راحت را تجربه کنید، همچنین می توانید با عزیزان ما تماس بگیرید با پر کردن فرم در صفحات رسمی ما به طور مستقیم با متخصصان ما برای داشتن یک خرید عالی ارتباط بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما